ترمیم پرده بکارت زنی که قبل از زفاف طلاق داده شده باشد

ترمیم پرده بکارت زنی که قبل از زفاف طلاق داده شده باشد



آیا انجام ترمیم پرده بکارت جایز است؟ ضمنا قابل ذکر است که آن زن مرتکب حرام نشده بلکه بعد از عقد شرعی دچار آن شده تنها عروسی آنها سر نگرفت.

الحمدلله، هرگاه عقد نکاح بصورت کامل و شرعی انجام گرفت، از آن لحظه بعد طرفین زن و شوهر خواهند بود، و برقراری روابط بین آنها مثل سائر زن و شوهرها حلال است، اما شایسته و عاقلانه آنست که تا زمان زفاف اقدام به جماع و دخول نکنند، زیرا ممکن است منجر به مفاسدی غیر قابل پیش بینی شود.

اما در دوران خواستگاری که هنوز عقد نکاح انجام نگرفته برای طرفین جایز نیست که با همدیگر خلوت کنند و یا استمتاع گیرند، تنها برای خواستگار جایز است که در هنگام خواستگاری به دختر یا زنی که از او خواستگاری کرده نگاه کند، ولی تا قبل از اتمام عقد شرعی همچنان با هم بیگانه و نامحرم هستند.

با توجه به این مطالب : دخول کردن در حالت اول (یعنی بعد از عقد نکاح) گناهی ندارد، اما در حالت دوم (دوران خواستگاری) زنا تلقی می شود.

اما ترمیم پرده بکارت در هیچکدام از این دو حالت جایز نیست، یعنی حتی حالت اول، زیرا انجام این عمل به معنای خدعه و تدلیس و فریب شوهر دوم است، یعنی او را فریب می دهد به اینکه وی باکره است، حال آنکه حقیقت آنست که او بیوه شده، جدا از اینکه انجام این عمل مستلزم کشف عورت مغلظه است بدون اینکه ضرورتی برای اینکار باشد.

مضاف بر اینکه در حالت زوال بکارت بر اثر زنا، انجام عمل ترمیم در حکم یاری رساندن بر حرام و آسانتر کردن راه زناست، حال آنکه الله متعال می فرماید : « وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» (مائده 2).

یعنی: «و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است».

=> توضیحات بیشتر در مطالب ذیل:

حکم شریعت در مورد دختری که بکارت او بنا به دلایلی پاره شده چیست؟ که ممکن است این امر با اختیار خودش بوده باشد یا تحت اراده اش نبوده نباشد، سپس نزد پزشک رفته و آنرا ترمیم کرده است؟ و شوهر پس از ازدواج با او و اطلاع یافتن از آن چه اقدامی می تواند در مورد همسرش انجام دهد؟

الحمدلله،
پاره شدن پرده بکارت گاهی به علت زنا است – والعیاذبالله – و گاهی به سبب زنای زوری و از روی اکراه (تجاوز) است، و یا ممکن است به سبب پرشی غیر عادی، یا سواری تند و تیز و پر جنب و جوش، و یا همانند این اسباب باشد که فقهاء آنها را ذکر کرده اند.

حال اگر دختری بکارتش را به علت زنا از دست داده باشد، بر وی واجب است که به درگاه الهی توبه ی نصوح کند و دگر بار هیچگاه سراغ این گناه نرود، و لازمست که به کثرت استغفار کرده و اعمال صالحه زیاد انجام دهد، چرا که حسنات گناهان را پاک می کنند، بعد از آن امید است که خدای متعال توبه اش را بپذیرد، و این گناه بزرگ را که از جمله گناهان کبیره است را پاک کند.

خداوند متعال می فرماید: « وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَی إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِیلاً» (اسراء 32).

یعنی: و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت، و بد راهی است.

اما اگر زوال بکارت او بخاطر آن باشد که به زور مورد تجاوز قرار گرفته باشد؛ یعنی شخصی به زور او را غصب کرده باشد، و یا به هردلیل دیگری که در تحت اختیار و اراده او نبوده است، در آنصورت او گناهکار نیست.

اما انجام عمل بازسازی و ترمیم پرده بکارت تحت هیچ عنوانی جایز نیست، چرا که این کار آثار و تبعات غیر شرعی زیادی بدنبال خواهد داشت، از جمله اینکه:

انجام این عمل جز با ظاهر کردن عورت برای پزشک معالج ممکن نیست، درحالیکه ظاهر کردن عورت – اللخصوص فرج – جز برای شوهر جایز نیست بلکه حرام است، مگر آنکه ضرورتی حاد پیش آید، که این کار در اینجا ضرورت حاد شمرده نمی شود.

و همچنین جواز برای انجام این عمل منجر به سوء استفاده و تشویق زنانی خواهد شد که از خدا نمی ترسند و مرتکب فاحشه می شوند، یعنی گناه زنا مرتکب می شوند و سپس با انجام این عمل مسئله را پنهان می کنند.

و از جمله آثار منفی این عمل آنست که: این کار موجب فریب و خدعه زدن به مردی خواهد شد که قصد ازدواج کردن با آن زن را دارد، و آن مرد به تصور اینکه زن باکره است با او ازدواج می کند درحالیکه زن بیوه بوده، ولی با انجام عمل ترمیم توسط زن فریب خورده است! و قطعا این یعنی پایمال کردن حقوق آن مرد، درحالیکه پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«من غشنا فلیس منا» (روایت مسلم).

یعنی: کسی که اهل فریب و نیرنگ باشد و ما (مسلمانان) را فریب دهد، از ما نیست.



اما در خصوص سوال شما که: بعد از اینکه شوهر اطلاع یابد که همسرش قبل از آنکه با او ازدواج کند بکارتش پاره شده باشد، چه اقدامی برای او (شوهر) ممکن است که انجام دهد؟

جواب اینست که:

اول: هرگاه شوهر اطلاع یابد که بکارت همسرش به سبب جماع پاره شده - حال چه مرتکب زنا شده باشد یا به زور به او تجاوز شده باشد - چنانکه شوهر در ابتدای امر زنش را بعنوان دختری باکره خواستگاری کرده باشد، در آنصورت شوهر حق خیار دارد، و منظور از خیار یعنی آنکه: اگر شوهر بخواهد می تواند همچنان با زنش زندگی را ادامه دهد، وگرنه اگر خواست می تواند نزد قاضی شرع رفته و تقاضای فسخ نکاح کند.

و علت این حکم آنست چون آن زن و والدینش مرد را فریب داده و نقص دخترشان را از او کتمان کرده اند، بنابراین مرد درحالیکه زن را بعنوان دختری باکره به ازدواج خود درآورده است اما بعدا متوجه شده که اینگونه نبوده و فریب خورده است، لذا برای جبران خسارت حق خیار دارد. و هرگاه حکم به فسخ نکاح داده شد، در آنصورت نیازی به دادن مهریه نیست.

دوم: اما اگر پاره شدن بکارت بخاطر جماع نبوده باشد؛ در آنصورت شوهر حق خیار (فسخ نکاح) را ندارد، به دو علت:

1- این امر جزو چیزهایی است که گاها بر خود اولیاء نیز مخفی و پوشیده می ماند، و حتی گاهی بر خود دختر نیز پوشیده است.

2- آنگونه که پاره شدن بکارت بوسیله جماع به او لذت می دهد، پاره شدن آن بوسیله دیگری غیر از جماع لذتی به زن نمی دهد و تاثیری در استمتاع ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 5 مرداد 1393برچسب:ترمیم پرده بکارت , سوالات شرعی, | 5:5 | نويسنده : ابوعمر |